elinbakar

Direktlänk till inlägg 7 september 2020

Räksmörgås!

Av Elin Sahlsten - 7 september 2020 12:03



Finns det något godare än en riktigt maffig räksmörgås? Ofta när jag är ute och far på stan eller bara äta lunch så väljer jag just räksmörgåsar på något café. Ibland är det ju hur gott som helst, och ibland blir man lite besviken om det är tråkigt bröd, eller det allra värst: Lite räkor! 

 

 

  

För mer inspiration och andra roligheter, se till att hänga med på Instagram: @elin.syrran 

 

 

 

 


Räksmörgås, 1 portion

 


1 ägg
1 fluffig tekaka
120-150 g skalade räkor
Salladsblad
Gurka
Citron
Rädisor
Dill
Majonnäs

 

 

 

 

Gör så här:

 

 


1. Koka ägget i 6-8 minuter, skölj med kallt vatten och skiva.
2. Smöra tekakan och lägg några salladsblad i botten.
3. Lägg skivade ägget lite på sidan.
4. Lägg räkor ovanpå, och jag tycker inte det gör något att de ligger så mycket så det rasar över kanten 🙂
5. Garnera med gurka, citron, rädisor, dill och avsluta med att ha på majonnäs på ägget. Jag har på den sist så att det inte blir så mycket kladd.
6. Äts direkt!

 

 


 

Här syns det mer hur mycket räkor jag faktiskt använde 🙂





 

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin Sahlsten - 24 september 2020 10:18

    När de är ungefär en månad kvar snart till halloween så passar jag på att lägga upp lite roliga videos och annat gott och smått som kan ge lite inspiration. Så här kommer en video på lite halloween bak som man kan göra och kan vara roligt.   ...

Av Elin Sahlsten - 18 september 2020 14:48

Perfekt kladdkaka med toscatäcke.     Idag blev jag sugen på något riktigt sött, gott och kladdigt! Vad passar väl bättre än en kladdkaka med toscatäcke! Perfekt kladdig kladdkaka, och det knäckigt och kolasmakande toscan ovanpå. Det här ...

Av Elin Sahlsten - 16 september 2020 13:30

Det här är något jag har velat testa men det har bara inte blivit av. Chokladbollar med dulce de leche, alltså chokladbollar med kolasmak! De blev hur goda som helst och verkligen riktigt bra smak av både kola och choklad!         Jag...

Av Elin Sahlsten - 14 september 2020 15:44


Ojojoj vad denna kladdkaka med god! Jag smaksatte mjölkchokladganachen med apelsin och den smakar precis som romerska bågar! Apelsinchoklad i alla dess former är verkligen en storfavorit här hemma så den här kommer det definitivt att bli fler gå...

Av Elin Sahlsten - 11 september 2020 15:00


Det här blev verkligen underbart gott! Pajsmul med krämig vaniljcheesecake tillsammans med smörstekta äpplen med kanel. En riktig höjdare som eftererrätt!       Häng med på Instagram: @elin.syran         Cheesecake i glas med ä...

Ovido - Quiz & Flashcards